Monday, January 14, 2008

Istub autos turvavööta

Täna oli kuri juhus. Esiteks rikkusin kahel erineval viisil seadust, tegelikult isegi neljal, sest peale kahel erineval viisil seaduse rikkumist lõin ma autouksega vastu politseiametniku põlve ja kobisin autost välja, et inspektor E-ga mehejuttu rääkida. Faabula siis järgmine - sõitsin 30 alas radarisse 47-ga, sest ajasin juttu tütrega, kes kahetsusväärsel kombel oli tagaistmel turvavööga aheldamata. Politseiametnik muidugi märkas, mina muidugi tunnistasin, aga siis alustas ametnik E dialoogi:
-Te rikkusite seadust, autojuht peab veenduma, et kõik reisijad on aheldatud!-
-Jah-, tunnistan ausalt.
-Nii võib avarii korral laps vigastada saada!-
-Jah-, tunnistan, sõbralikult politseiametnikku vaadates.
-Mis isa te selline olete, seate oma lapse ohtu!-teatab hoogusattunud politseiametnik,-te olete halb isa!-
Siis mul kihvatas, pistsin esitamisvalmis dokumendid taskusse tagasi ja astusin seadust eirates autost välja. Politseiametnik ehmus ja astus paar sammu tagasi, radar kukkus käes rippu.
-Minu lapse kuuldes ei avalda keegi arvamust minu kui isa sobivuse kohta nimetatud rolli-, nurrusin talle peaaegu kõrva.
-Te rikkusite seadust-, kiunatas politseiametnik,-ärge karjuge mu peale.
-Ärge enam kunagi lapse kuuldes minu kohta midagi öelge-, lisasin veel vaiksemalt, sest meie small talk toimus ainult paari sammu lahtisest autoaknast eemal.
-Lapse ema suri mõned kuud tagasi, pole vaja talle isa iseloomustust ette lugeda-,tikkusin ägestuma.
Kuna mu käed olid juba poolemeetrise amplituudiga värisema hakanud ja ka lõug tikkus pikaks vajuma, siis osutus edasine arutelu võimatuks ja ma vajusin autosse. Andsin kuidagimoodi dokumendid ja asusin endale tuhka pähe raputama - kuradi lollakas, aga kui politseinimesel oleks nõrgem närvikava olnud? Ma oleks viimased 5 minutit olnud maanteekraavis kõhuli, peenikesed plastvitsad randmeid soonimas, kas sellest oleks lapsele hea ees-ja tagakuju?? Või veel hullem - politseinik oleks pidanud uksemüksu otseseks rünnakuks ja kabuurist relva tõmmanud?? Tasapisi andsid värinad järele ja kui politseametnik taas auto juurde astus, olin juba üsna talleke. Kustsuti mind nende autosse, näidati paturegistrit - kaks kiiruseületamist kahe aasta jooksul- ja ulatati dokumendid tagasi, soovitades rahuneda ja turvalist teed rataste alla.
Sihuke kaastundlik noormees oli. Laps oli veel tükk aega näost valge.

8 comments:

helle said...

Oi-oi! Hea, et kõik hästi lõppes!

Heli said...

Valu puhul eeldab inimene alateadlikult, et liigikaaslane teab, mida ta tunneb. Ei teagi, miks see nii on, aga on...
Mäletan, et suure õnnetuse puhul ei jõudnud mulle kuidagi pärale, et kuidas nii KÕIK tavapäraselt jätkub.. liiklus toimib, inimesed käivad muretu näoga tänavatel jne. Minu maailm oli tardunud ja seal oli vaid valu ja ahastus. Praegu, tagantjärele tark olles saan aru, et see valu ja ahastus jäi minusse liiga kauaks. Ikka väga mitmeks aastaks. Püüdsin kõike kontrollida, ennetada... Kurnasin ennast ja teisi.Oleks pidanud professionaalide abi otsima. Sõbrad ja tuttavad ei oska seda anda, paraku.

kukupai said...

Nojah, närvid niigi pingul, plahvatuseks pole palju vaja. Aga samas polnud politseiniku käitumine ka päris eetiline, nii tõepoolest ei tehta.
Rahune ja räägi lapsega, tal on ka vaja see kogemus endast välja saada.

valgeseelik said...

Hoolimata sellest, mida onu politseinik ütleb, oled Sina lapse jaoks maailma kõige parem issi, tema seda kahtluse alla ei sea. Aga onu politseinikul on veel arenguruumi kodanikega suhtlemisel.

Minuke said...

Selline kaasjastatud miilitsaanekdoot: Miks politseinikud käivad kahekesi? Sest kahe peale saab kaheksa klassi haridust kokku. Aga miks kolmekesi? Sest kolmandale meeldib haritud seltskonnas viibida:)

Empaatiavõimest jääb reapolitsenikel tihti tõesti puudu, olen seda ise ka kogenud ja sellest ka kribanud.

Aga Sa ei tohi isiklikult võtta - tema ju ei teadnud... ja vaevalt ta otseselt pahasti öelda tahtis.

Morgie said...

see "halb isa" "paha laps" vms pildumine on nii ala- kui täisealiste pihta lubamatu.
Pahaks panna võib tegu, mitte inimest. Elementaarne.

Morgie said...

või noh kujutage ise ette, kui politseionu oleks "te olete halb isa " asemel öelnud (isegi palju kurjemal toonil) "selline tegu on täiesti lubamatu! pange kohe turvavöö kinni ja teinekord ärge enne sõitma hakake kui see kinni on!"
?

joodikupoeg said...

Ma sain ammu aru, et Morgie on üks tark naisinimene:)
Ja ei grammigi irooniat minu arvamuses!