Wednesday, January 30, 2008

Hüljatud


Istusime ükspäe tüdruku toas tema voodil ja vaatasime kriitiliselt ümbritsevat keskkonda. Keskkond oli kohutavalt segamini. Mõtlesin-meenutasin, kas ema ajal tuba ka niimoodi välja nägi. Ei mäletanud. Võtsin teemaks venna kasvamise, et mis siis saab, kui ta kah lastetuppa kolib, kuhu ta siis ära mahub? Laps lubas koristada, et ikka mahub! Mulle tuli ähmaselt meelde mingi regulatsioon aastast 1976, mis keelas üle 16 aastastel õel-vennal ühes magamistoas magada. Sa pead siis ära ühikasse kolima, teatasin tütrele, niikut 16 saad, on minek. Väike tsikk tõmbus korraks mossi, aga siis lobisesime edasi ja mina igatahes unustasin öeldu.
Paar päeva hiljem uurib laste tädi ettevaatlikult, et kuidas selle ühika-teemaga on? Laps oli nimelt võtnud vanaemale helistada ja isegi teatava uhkusega hääles teatanud, et kohe kui 16 saab, kolib tema ära ühikasse, et vennale ruumi teha.....
Vanaema miskipärast mulle ei julgenud helistada, aga ma olen ju nii karvane ja kole, et ka ise ei julge ennast peeglist vaadata;)

6 comments:

mammukas said...

Ära nüüd nii masendavasse ühikasse ka plaani ..

Heli said...

Koristamine on jah, paraku maailma igavamaid tegevusi. Aeganõudvamaid ka. Kui pikas komandeeringus olen, loobub meespere näiteks riiete triikimisest. Tarbitakse neid, mis triikimist ei vaja. Koristamisega tegelesid nad süsteemselt... mingil väga kindlal ja harval kuupäeval:) Naastes tundus kõik tip-top.

Ti:a said...

huvitav on see, et olgugi et asjad on segi ja sassis, on neil kääbikutel täielik ülevaade, kus nende asjad on. vähemalt meil on nii, vöi täpsemalt.... neil on ülevaade esimese kahe kihi üle :)
Ja emmed ei tohi midagi liigutada, sest kui sa liigutad, on kõik kohe sassis ja mitte kui midagi ei leita enam ülesse ! meil kirjutatakse veel paberile hoiatus: ÄLÄ KOSKE!
:)

Minuke said...

Notsule on koristamine rutiinne rividrill, aga oma asjadest ei tea ta ikka tuhkagi. Paludes midagi konkreetset kostab vaid tükk haleda ohkega lõppevat vaikust. Ja nõiamoor minu isikus lubab jälle kõik ühte kotti toppida ja minema visata...

Olen minagi tabanud end mõtlemast, et oma isaga elades... Ilmselt ei koristaks nad eales. Loobiksid vaheldumisi rõõmsalt ruiates videokassette sokkide ja kahvlitega segamini söögilaua alla:))) Raudselt.

helle said...

Mis sa lapsest räägid kui mina, vanainimenegi, pean ennast kogu aeg sundima koristama - ajalehti suurest toast kuhugi silma alt ära (konteinerit õue peal pole)ja raamatuid kapi äärelt oma kohale tagasi. Selle pärast peavadki mulle kõik vähemalt päev ette teatama, kui külla tahavad tulla. Ja kedagi süüdistada pole;)

Morgie said...

ausaltöelda võiks erisoost lastel ikka eraldi toad olla küll... nii umbes 10ndast-11ndast aastast alates.
aga selleni on ehk veel aega :)