Wednesday, February 20, 2008

On unedes

Esoteerikaajakirja Tervendaja andmetele on veebruarikuu raskeimad päevad 20-22.kp. Ega ma kuhugi kalendrisse ringe ümber vea, lihtsalt tundes, et enesetunne halveneb, vaatan meenutuseks Tervendajat ja voilà - seal see ongi, jälle kõrgeima raskusastme päev. Tänane täiskuu-öö oli unenäguderohke. Üle pika aja oli Maarika taas mu unedes. Kas on mul õnnestunud kuidagi teadlikult tõrjuda unedest temaga seotut või mis, aga sel aastal olen teda unes näinud loetud korrad ja enamasti hästi. Täna öösel nägin halvasti. Oleks nagu olnud välismaal, aga samas oli ta mingis koduses rõivastuses, lausa nagu maatüdruk laudas või peenramaal, sellistes lottis dressipükstes. Tõstis nagu mingeid asju ühest kohast teise ja ise oigas just sellise häälega nagu sel viimasel õhtul....Mina, selmet kuidagimoodigi aidata, hoopis lahkusin, aga mitte ust paugutades või midagi, aga nagu filmis - kaamerat aeglaselt eemale tõmmates ja justkui ülevalt kõrgelt kõike vaadates.
Aga ehk on see sellest, et eile õhtul valmistasin pikalt ette tänast nõukogu koosolekut - asutasin sihtasutuse, mille põhieesmärgiks on Maarika mälestuse jäädvustamine läbi keeleõppe turgutamise ühes meie kodumaa gümnaasiumis. Rahakotirauad lahti, rahvas, lapsed peavad keeli oskama!:)

9 comments:

helle said...

Ma ei teadnudki, et selline ajakiri on olemas ja et sellised rasked päevad samuti. See on vist seotud kuidagi täiskuuga!
Õige, eestlane peab võõrkeeli oskama - vähemalt 3 kohalikku. Vene keelt küll tänapäeva noored selgeks ei saa. Vähemalt siin, maakohas. Mulle tundub, et isegi mitte algtasemel. Paremad omandavad elementaarse, oskavad nime öelda ja vanust küsida. Olen lastega käinud Peterburis, seal nad pole näiteks kauba küsimisega hakkama saanud. Naljakas mõelda.

kukupai said...

Ühe tänuväärt asja oled ette võtnud küll. Jõudu selle vedamiseks.

valgeseelik said...

Hm, kui Sa nüüd ütled, et rasked päevad on (küllap siis ööd ka?), sellepärast ehk ma ei maganudki öö otsa?
Keeleõppe turgutamine on väärt idee, jõudu Sulle!
Ma peaksin ka oma keelt turgutama... ei saa ega saa turgutatud... :(

helle said...

Kas koosolek läks korda?

Mannu said...

mina ei saanud ka magada öödel vastu 20. ja 21.`st
täiskuu on õudne! :((

joodikupoeg said...

Aitäh kõigile, tegutseme:) Tulemas on heategev tuluõhtu, vaatame kas iiriseid ikka jagub;)))

Heli said...

Kulla Joodikupoeg!
Painavate unenägude vastu on vähemalt mind aidanud mõtete viimine mujale... Sa kirjutad väga hästi ja seoses sellega luba edastada Sulle üks mõte:)
Sul on palju mäletamist ja talletamisväärseid hetki. Samas... ajapikku võivad mõned kaotsi minna, tuhmuda, lihtsalt aeg teeb oma töö. Siit Sulle soovitus - tee kasvõi suletud blog, kuhu jäädvustada kõik Maarikased hetked... Ajapikku peaks kogunema neid ju päris palju ja kui borntowin:) lugemiseas, siis on tal ikkagi võimalus tajuda oma ema... Läbi Sinu silmade.
Vabanda, et sekkusin... ei saanud kirjutamata jätta. Elan Sulle väga kaasa!

joodikupoeg said...

Aitäh Metsapiiga!:) Tegid kurvameelseks tikkuva tuju kohe päris heaks:) Meil on üsna palju kirjutisi, ka Maarika kirjutas, on filme, on kümnete kaupa fotoalbumeid, mida ma küll praegu vaadata ei taha. Aga võitjate põlvkond ükskord küll;)
Pesakonnaga olen homsest 2 päeva Pärnus mullikas ja soolakambris ja kuskõikveel:)

helle said...

Kui Sa sealt soolakambrist ja mullikast naased, siis mõtle korraks ka kõikidele neile, kes moodustavad mõisted *kaasmaalased* või *kaasteelised*, neile, kes aitavad elada ka siis, kui väga raske on.
Ilusat isamaad! Jõudu ja jaksamist kõikidele teile!