Monday, July 23, 2007

Kapitalistliku töö eesrindlane

Loen mina Õhtulehest persoonilugu kellestki Anu Merilast. Saan teada, et neidisel on nisukarva juuksed ja firmalook, hobiks on tütred ja töö. No tore! Mulle tõesti meeldib, et töö on hobi, mitte tüütu kohustus. Siis saan veel teada, et äsja mingi minu jaoks tundmatu uue naisteajakirja peatoimetajaks kandideerinu on mõned aastad tagasi analoogse üllitise peatoimetamise tüütust kohustusest omanike poolt vabastatud. Pikk lugu, kõike ei viitsinud lugeda. Lugesin, vaatasin kena keskmist maatõugu Anu ja mõtisklesin selle üle, et kas selline ongi meie aja kangelane - kapitalistliku töö eesrindlase nominent?
Miskpärast tulid meelde saastased seitsmekümnendad, kui keegi nolgi näoga noormees, juuksetukk jonnakalt õieli, üritas TPI peahoone audika tagareas tuletada meelde üht-teist EÜE meistrite loengutelt, et sügaval all laua taga troonivale kokutavale, näovigureid tegevale ja seejuures rääkimisel sülgepritsivale persoonile eksamit vähemalt rahuldavale anda - rühma oli koostatud ju talvest alates ja suguliselt ruineeriv oleks olnud ilma jääda kasvõi mõnestki neist nisukarva juustega sotsialismitaagaga teadusliku kommunismi ja sotsialismi poliitökonoomia külge aheldatud maatõugu tütarlastest. Laua taga istus Keskstaabi OT insener, naljaka nimega mehike Olari Taal. Eksam sai kuidagi antud, märge tehti arvestuskaardile ja Emmaste rühma kuum suvi võis mõne aja pärast alata. Aga malevaseiklustest olen ma juba kirjutanud EÜE kodukal, täna tahan ma teha ettepaneku tunnistada Kapitalistliku Töö Eesrindlase kuusnurkse medali vääriliseks mehe, kelle allkirjata poleks Joodikupoeg veetnud huvitavat suve - nimelt sellesama Olari Taali. On vähe tolleaegseid malevategelasi, kelle tegemisi ma sellise huviga jälgisin, no ei saa ju olla, et selline mehike on Tartu Majaehituskombinaadis järjest edenev asjapulk, siis Hoiupank ja muud vigurid. Poliitikaporist sai mehel kiirelt siiber, nüüd kükitab märksa kodusemas Matsalu poris ja jälgib linde. Tubli mees, respect siitpoolt, kelleltki, kelle isiklik tutvus Olariga piirdub viieminutilise higistamisseansiga eksamilaua taga.
Saan mina äsjalõpetatud teenetemärkide komisjoni liikmeks, kohe on kangelastel medalid rinnas!

1 comment:

Ti:a said...

mina ei teadnudki ,et on olemas EüE oma lk ja sinna võiks kirjutada, kõik tänased kuulsused, kellega malevas magati :)

peab vaatama :)