Sunday, August 5, 2007

Esimene altkäemaks

Käisime Lätis . Autoga. Loomulikult lõi tubli politseimees Limbažist väljasõidul saua ette. Neil on seal linnades nii hästi sätitud, et kohe linnamärgi juurde on istutatud suur põõsas, kuhu siis kõik politseimehed ja nende autod ilusti ära mahuvad. Nii ja naa, ületasite kiirust, tulge aga meie autosse. Kõnnime sõbralikult ja arutame, et kellena mina ikka töötan ja kas töökoht on ka tasuv.
Istume autosse, mulle ulatatakse lahkelt lätikeelne voldik trahvisummadega selle, teise ja kolmanda eest. Loen ja ei saa millestki aru, pisut nagu närvis kah. Seepeale küsib politseimes, et kas mul läti raha ikka kaasas on. Rumala peaga löön rahakoti laiali ja sealt pudeneb nii litte kui latte suuremal hulgal. Politseionu seletab, et kui soovin, siis teevad nemad kohe protokolli, miinimumtaks on 20 latti, aga kui soovin, võin selle kohapeal kah ära maksta. Mina olin õhinal nõus ja suures ärevuses topin talle leedu raha. Tema itsitab ja ütleb, et latid sobiks paremini ja pangu ma see raha tagaistmele, just sinna rohelise mapi alla. Teengi nii. Tema tagastab lahkelt mu sõidudokumendid ja soovib head reisi. Longin autosse, käed värisevad, süda klopib. Istun rooli taha ja keeran.....ei keera süütvõtit, sest seda lihtsalt pole. Kus on, küsin naiselt, üsna tungival toonil kusjuures. Ei tea tema ka sellest midagi. Vaatan peeglisse - politseinimeste auto endiselt põõsas. Kurat, eivõi ollaollalallallaaaa..... Nii ongi, sörk-sörk-sörk tagasi ametimeeste juurde ja kohe ust kangutama. Kaks ähmis politseimeest vahivad mind jahmunud nägudega, kust nemad teavad, olen ma äkki sisekontroll, kes lolli igaunijat mängis? Ei,ma olengi see loll igaunija, andke palun mu võtmed siit mapi alt, jah- just sinna on nad mu taskust libisenud, haa-haa ja veelkord haaaaa ja ma pääsen elus esmakordselt võimuesindajale altkäemaksu andes reisi jatkama. Pärast Ants, vana maanteehunt, ütles, et oleks piisanud viiest latist, missa seal laiutasid oma rahakotiga;)

No comments: